گاز هلیوم

گاز هلیوم

به دلیل همزمان شدن برخی وقایع، بازار جهانی گاز هلیوم مجدداً دچار آشفتگی شده است. این وقایع به شرح زیر می باشند:

  1. تحریم های تجاری کشور قطر از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ تا به امروز سبب افزایش تقاضا از BLM offtakers شده است. در ماه های ژوئن و ژوئیه سال ۲۰۱۷ میزان تقاضای بازاز جهانی به مراتب بیشتر از میزان هلیوم خام قابل تأمین BLM بوده است. با این حال تا امروز تلاش شده است تعادل تأمین و توزیع هلیوم خام در سطوح مختلف برقرار گردد. به نظر می رسد BLM به صورت محافظکارانه این کار را تا پایان تعمیرات اساسی سال ۲۰۱۸ ادامه می دهد تا کم به بازار جهانی گاز هلیوم فشار وارد نماید.
  2. یک درخواست بزرگ و غیرمعمول از سوی ناسا در فوریه ۲۰۱۸ منجر به کاهش محدودیت توسط BLM شد، زیرا کاربران فدرال دارای اولویت مطلق نسبت به کاربران خصوصی BLM می باشند. انتظار می رود درخواست ناسا تا پایان ماه می به سطح قبلی باز گردد از طرف دیگر AL پیش بینی کرده است که BLM در سال ۲۰۱۸ همواره باید آماده سرویس دهی مجدد به ناسا برای درخواست های مشابه باشد.
  3. تعمیرات اساسی در تأسیسات تولید هلیوم قطر، الجزایر و BLM برای ماه مارچ برنامه ریزی شده اند و این خود سبب کاهش موجودی هلیوم در بازار می گردد. در ماه فوریه نیز، قطر مجبور به انجام برخی تعمیرات از پیش برنامه ریزی نشده ای شده است.
  4. برق منابع اگزون در آمریکا نیز در ماه فوریه قطع شد. این امر تأثیر بسزایی بر روی بازیگران اصلی بازار گاز هلیوم داشته است و سبب آشفتگی هرچه بیشتر بازار گاز هلیوم شده است.

این رویدادها به شدت تأمین کنندگان گاز هلیوم را تحت تاثیر قرار می دهد و سبب مواجه شدن آنها با BLM می گردد. به عنوان مثال ۲ بازیگر بزرگ BLM در ماه فوریه اعلام شرایط فورس ماژور جهت تأمین گاز هلیوم نموده اند ولی با این حال خدمات خود را به مشتریان قطع نکردند.

با توجه به این شرایط تقاضای هلیوم رو به افزایش است و به همین جهت امکان افزایش قیمت بسیار بالا می باشد.

منبع : شرکت ایرلیکویید

ترجمه دایان گاز

2 دیدگاه در گاز هلیوم و آخرین وضعیت بازار جهانی آن
  1. قیمت گاز هلیوم برای فروش چه قدر می باشد؟

    • با توجه به شرایط فعلی بازار گاز هلیوم و شرایط ارز لطفا جهت دریافت قیمت به روز گاز هلیوم با واحد فروش شرکت دایان گاز تماس حاصل نمایید.


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *