گاز

گاز طلا چیست ؟

یکی از خرافاتی که جویندگان گنج به آن اعتقاد دارند گاز طلا است. آنها معتقدند که در هنگام جستجوی گنج و طلا ، همزمان با رسیدن به گنج ، از طلای موجود در گنج ، گازی متصاعد می شود که باعث خفگی جوینده طلا می شود.

به نوشته سایتهای گنج یابی ، سطح طلا در مدت زمان تبدیل به پاتین می شود و پاتین تولید گرما می کند و باعث ایجاد گازی از موجودات زنده اطراف گنج می شود و باعث خفگی می شود!

آنها اعتقاد دارند برای جلوگیری از خفگی باید یک لیوان سرکه بخورند و یا دستمال آغشته به سرکه را جلوی بینی بگیرند!

همانطور که گفته شد این موضوع خرافه ای بیش نیست و امکان اکسید شدن طلا و تبدیل آن به گازی خفه کننده وجود ندارد.

تالیف دایان گاز

2 دیدگاه در گاز طلا و خرافات جویندگان طلا
  1. بهتره یه مقدار در این مورد تحقیق کنید و بعد مقاله بنویسید. طلا اکسید نمی شود اما به مرور زمان از خود گازی منتشر می کنه که بسیار شبیه به سیانور می باشد و در کمترین زمان باعث خفگی انسان می شود

    • همانطور که در مقاله نیز به آن اشاره شد گاز طلا خرافاتست. طلا یک عنصر خالص می باشد با فرمول Au. برای تبدیل عناصر شیمیایی به یکدیگر باید تغییراتی در تعداد الکترون و پرتون هسته ی اون انجام شوند که مواد شیمیایی به هم تبدیل شوند که عملاً این کار بسیار سخت و پیچیده ایست. در جدول تناوبی عناصری که نزدیک بهم هستند، که برخی از آنها تنها در آزمایشگاه توانسته اند با شکاف هسته ای یا همجوشی هسته ای مواد را به یکدیگر تبدیل کنند، در نتیجه تبدیل عنصر گاز به طلا عملاً امکان پذیر نیست.


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *