گاز

 صنعت گاز صنعتی و ادغام دو شرکت بزرگ:

صنعت گاز صنعتی همانطور که بیشتر پیش بینی شده بود،با توافق یک قرارداد ۷۰ میلیارد دلاری بین Praxair و Linde Group  ادغام گردید. این ادغام بین دو بازیگر بزرگ صنعت گاز صنعتی صورت گرفت. اما واقعاً تأثیر این اتحاد بر بازار جهانی گاز چیست؟

این ادغام، قدرتمندترین شرکت در صنعت گاز صنعتی را ایجاد می کند، که به راحتی از طریق فروش ۱۳٫۴ میلیارد دلاری Air Liquide و Airgas در سال ۲۰۱۵/۱۶ تحت الشعاع قرار می گیرد. در مجموع، این شرکت جدید ارزش فعلی بازار را بیش از ۷۰ میلیارد دلار ( ۶۶ میلیارد یورو ) در اختیار خواهد داشت.

Air Liquide در بازار آمریکای شمالی به یکی از مهمترین عاملان پیشرو تبدیل شده است، در حالی که موقعیت های رهبری جهانی را در اروپا، آفریقا/خاور میانه و آسیا-اقیانوسیه تکمیل می کرد. زمانی که در سال گذشته شرکت از Airgas سبقت گرفت. با توجه به اطلاعات کسب و کار gasworld، این شرکت در حال حاضر حدود %۲۵ از بازار جهانی را در اختیار دارد.

با این حال، ادغام ۷۰ میلیارد دلاری Praxair و Linde منجر به یک نهاد ترکیبی شده است که Air Liquide را به عنوان نیروی پیشرو در کسب و کار جهانی گازها غصب خواهد کرد. اطلاعات کسب و کار gasworld، یک سهم بازار ترکیبی پیش از فروش %۳۳ را تخمین زده است.

بر اساس نتایج گزارش شده در سال ۲۰۱۶، این ترکیب یک شرکت با درآمدهای ظاهری حدود ۲۹ میلیارد دلار ( ۲۷ میلیارد یورو ) را – پیش از تعدیلات، تقسیم بندی های بالقوه و محدودیت های قانونی ایجاد می کند.

امروزه در یک کنفرانس مطبوعاتی تاریخی در Linde’s HQ در مونیخ، مدیر عامل حال حاضر Linde، آقای Aldo Belloni، گفت: ” پس از ادغام در این اندازه، ما باید به واحدهای کسب و کار در مناطقی که موضع ما بیش از حد قوی است، بیفزاییم. Linde، پس از خرید موفقیت آمیز در هر دو برند AGA و BOC، قادر خواهد بود تا چنین تقسیم بندی هایی را به صورت یکنواخت و حرفه ای اداره کند. “

” ما بر این باوریم که دنبال نمودن هر معامله ارزش تلاش کردن را دارد و ما به مدیریت مؤثر این روند اعتماد کامل داریم.”

در مجموع، این شرکت نیاز به کسب تأییدیه ۲۵ مقام مختلف در سراسر جهان دارد، از جمله کمیسیون اروپا ( EC ) و کمیسیون تجارت فدرال ( FTC ). James Barr، تحلیلگر ارشد کسب و کار توضیح داد: ” کلید یک ادغام موفقیت آمیز، کسب این تأییدیه هاست. انتظار دارم که واگذاری های سهام, هر دو بازیکنان استراتژیک ( شرکت های گاز طبیعی و صنعتی ) و شرکت های سهامی خصوصی را جذب کند. “

پروفسور دکتر Aldo Belloni ، مدیر عامل Linde

انتظار می رود رهبران این شرکت در مورد بسته های بالقوه واگذاری سهام ناگفته باقی بمانند. با این وجود تأیید شد که این شرکت قصد ندارد محل کارخانه تاریخی Linde را در لیون آلمان را واگذار کند.

براساس اطلاعات کسب و کار gasworld، انتظار می رود واگذاری ها با درآمدهای سالانه حدود ۲٫۵ میلیارد دلار در سطح جهانی، شامل ترکیبی از دارایی های دو شرکت و کسب و کار رخ دهد. Barr تخمین زد که تجارت های خدمات و گاز ترکیبی ( به استثنای مهندسی، تجارت Surface Technologies آن و مراقبت ایمنی غیرگازی ) به زیر ۲۴ میلیادر دلار در یک بازار جهانی با ارزش ۷۱ میلیارد دلار در ۲۰۱۶ برسد.

اما همپوشانی دقیقاً کجاست و کدام مناطق بیشتر تحت تأثیر قرار خواهند گرفت؟ مهمتر از همه این است که پس از اینکه ادغام در سال ۲۰۱۸ به پایان رسید، جهان گاز صنعتی چطور خواهد بود؟

مناطق تمرکز

احتمالاً منطقه آمریکا بیشترین آسیب پذیری را داشته و Belloni، امروز صبح واگذاری های بالقوه را به عنوان ” زمین بازی ” توصیف می کند.

در مجموع، این نهاد ترکیبی به فروش حدود ۱۲ میلیارد دلار در آمریکا دست یافت. انتظار می رود اکثر فروش ها در نیمه شرقی ایالات متحده رخ دهد، که هر دو شرکت عملیات قابل توجهی را انجام می دهند.

Barr گفت: ” احتمال دارد که واگذاری ها در کانادا و در چهار یا پنج کشور آمریکای جنوبی اتفاق بیفتد. ما انتظار داریم که بیشتر دارایی های واگذار شده از عملیات فعلی Linde ناشی شود. “

داستان مخالف این رخداد در اروپا وجود دارد که انتظار می رود بسته های بازخرید از دارایی Praxair تشکیل شود.

ادغام Praxair-Linde: تأثیر در اروپا

منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا دومین منطقه برجسته برای مشاهده معاملات فروش هستند. این گروه در صورت پیوستن به این گروه، فروش ۸ میلیارد دلار را در سرتاسر سرزمین ها به دست خواهد آورد، و انتظار می رود که عمدتاً به کشورهای شمال غربی، از جمله آلمان، انگلستان و اسکاندیناوی محدود شود.

با افزایش ۶ میلیارد دلار از فروش قبل از فروش، حضور مؤثر Praxair و Linde در آسیا و اقیانوسیه پس از کامل شدن ادغام، نباید به شدت تحت تأثیر قرار گیرد.

با این حال، Barr بر این باور است که بسته واگذاری احتمالی به طور عمده شامل دارایی های Praxair در هند و چین خواهد بود.

رهبر جدید

بنابراین، آیا این یک فاتح دنیای واقعی صنعت گاز خواهد بود؟ برآورد بالقوه فروش واحدهای مشترک، سهم بازار جهانی را در حدود ۳۰ درصد حفظ خواهد کرد – و در واقع یک رهبر بازار گاز جدید را با حدود ۵ درصد ایجاد می کند.

همانطور که Wolfgang Reitzl، رئیس جدید هیأت مدیره، بیان نموده است که ” اکنون ما یک فرصت بزرگ برای ساخت یکی از جذاب ترین شرکت های صنعتی در سراسر جهان داریم – شرکتی مناسب و آماده برای هر طوفان پیش رو. “

” جهان یک مکان نامعلوم است، اما Praxair-Linde قایق بزرگ برای شناور شدن در دریاهای طوفانی جهان است. “

اول Linde / BOC، سپس Air Liquide / Airgas؛ آیا Praxair-Linde آخرین لحظه از لحاظ فعالیت M & A در صنعت است؟ Barr چنین فکر نمی کند.

او نتیجه می گیرد شرکت های کوچک تر، مانند Air Product ،Messer و TNSC، در حال حاضر به دنبال فرصت های بعدی برای ادغام شدن با این شرکت ها هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *