گازهای صنعتی

گازهای صنعتی

به گفته سانجیو لامبا از شرکت لینده ، سرعت تغییر  فناوری در حوزه گازهای صنعتی در حال افزایش است.

فناوری، سرعت تغییر را افزایش داده و تجارت گازهای صنعتی باید به سوی دیجیتالی شدن پیش رفته و برای ارتقا بهره وری در آینده قدم بردارد.

اینها نظرات سانجیو لامبا، از اعضاء هیت مدیره اجرایی شرکت لینده و سخنران افتتاحیه در اجلاس سران جهان گاز پیرامون آینده آزمایی عملیات های گازهای صنعتی در سال ۲۰۱۹ در سنگاپور است.

در این نشست بیش از ۱۳۰ نماینده از ۲۹ کشور در هتل مجلل Orchard در سنگاپور گرد هم آمده تا در مورد موج جدید رشد و توسعه که تجارت گازهای صنعتی در آستانه آن قرار دارد و تحت تاثیر مفهوم «صنعت ۴٫۰» و دیجیتالی شدن فزاینده می باشد بحث و تبادل نظر کنند.

اهمیت این تحول در راهبردها، عملیات ها، و کاربردهای گازهای صنعتی بر لامبا پوشیده نیست و وی اعلام می کند که «ما به عنوان یک صنعت متوجه این نکته هستیم که آینده همین جا و همین امروز است. بعضی معتقدند که آینده دیروز بوده و اکنون به تاریخ پیوسته است. بنابراین ما در این صنعت با چالش بزرگی روبرو هستیم و این ما هستیم که باید تصمیم بگیریم که چه قسمت هایی از این چالش برای ما اهمیت و مزیت بیشتری دارد.»

«یک انقلاب در حال رخ دادن است؛ درست مانند آنچه که در آن فیلم انیمیشن فوق العاده دیدیم. با این وجود این انقلاب یک فرصت بسیار بزرگ نیز به شمار می رود.»

لامبا در ادامه جو اجتماعی، ژئوپولتیکی، و اقتصاد کلان جهانی را توصیف کرده و توضیح می دهد که این جو چگونه نیاز به تبادل نظر و اقدام در مورد دیجیتالی شدن بیشتر را تشدید می کند.

«ارز رایج در جهان امروز ما چیست؟ تنها ارزی که در سراسر جهان امروز قطعی به نظر می رسد بی ثباتی و عدم قطعیت است. این عدم قطعیت پیامدهای بیشماری برای جهان و نیز برای صنعت ما در پی دارد.»

«اولین واکنش از سوی بیشتر صنایع، از جمله از سوی مشتریان ما، به این عدم قطعیت به تعلیق درآمدن سرمایه گذاری است. این پدیده برای ما حیاتی است زیرا ما شاهد متوقف شدن چرخه های سرمایه گذاری هستیم… و من می دانیم که این عدم قطعیت بر تمام تصمیمات آتی ما تاثیر خواهد گذاشت.»

وی پس از توضیحاتی در مورد کند شدن چرخه های سرمایه گذاری در نتیجه عدم قطعیت جهانی و نیز کاهش سرعت رشد در بازارهای نوظهور اینگونه ادامه می دهد که «به همین دلیل است که چند مکالمه بعدی ما حتی اهمیت بیشتری دارند.»

تغییر چشمگیر

لامبا چشم انداز درحال تغییر بازار تجارت به تجارت( B2B )را از حوزه های عمده تغییر در دیجیتالی شدن می داند و چگونگی تاثیر فناوری بر سرعت تغییر در صنعت گاز را توصیف کرده و ذینفعان را دعوت به اقدام می کند.

«به نظر من چشم انداز B2B به شکل قابل توجهی در حال تغییر است. ما معتقدیم که چشم انداز B2B از ما و مشتریان تشکیل شده است. واقعیت این است که تراکنش های صورت گرفته هیچ گاه میان تجارت ها( B2B )نیست بلکه میان تجارت و مشتری( B2C )است. برای مثال این تراکنش ممکن است میان سانجو و چت باشد و الزاماً میان دو یا چند تجارت نباشد.»

«همه ما مصرف کننده هایی کم تحمل هستیم، و دقیقا این میزان از عدم بردباری که شما به عنوان یک مصرف کننده مستقل دارید به حوزه B2B راه پیدا می کند… وقتی شما می توانید( به عنوان یک فرد )با سه کلیک در سایت آمازون خرید کنید، چه دلیلی دارد دوازده بار کلیک کنید تا بتوانید در درگاه تجاری یک صنعت گاز خرید کنید؟»

«باید تغییراتی ایجاد کرد و سهولت استفاده و کاربرد را ارتقا بخشید. به نظر من چیزهای زیادی را می توان در زنجیره تامین و عملیات های دارایی تغییر داد.»

لامبا با اشاره به فشارهای هزینه و حاشیه که مجموع یک صنعت با آنها مواجه است بر نیاز به استفاده از فرصت های بهره وری ایجاد شده در نتیجه دیجیتالی شدن تاکید می کند.

او اعلام کرد که: «فناوری در حال تاثیرگذاری بر سرعت تغییر است». وی در ادامه می گوید: «باید بگویم که صنعت ما یک صنعت کند است. البته ما پیشرفته هستیم اما ما اغلب به جای اینکه دیگران را هدایت کنیم خودمان از دیگران پیروی می کنیم و فناوری ما را مجبور کرده است که رو به جلو و دیجیتالی شدن حرکت کنیم.»

«این پدیده یک جریان زودگذر نیست بلکه یک تغییر بنیادین است. این جریان کسب و کار شما و ما را کاملا دگرگون خواهد کرد.»

«این جریان بر اهمیت تجربه مشتری، کوتاه و کوتاه تر شدن چرخه حیات محصولات، زنجیره های هوشمند تامین، و حرکت به سوی سفارشی سازی انبوه تمرکز دارد. هدف این جریان ایجاد یک اقتصاد مشترک است که مصرف را شکل می دهد.»

«تمام اینها بخشی از فعالیت های هر روزه ما در حال حاضر است، اما ما به عنوان یک صنعت می دانیم که راه درازی در پیش داریم و به عنوان رهبران بازار مسئولیت ادامه حرکت رو به جلو و استفاده از تغییرات اطراف خود را بر عهده داریم.»

او در پایان اضافه کرد که «این پدیده یک جریان زودگذر نیست بلکه یک تغییر بنیادین است. این جریان کسب و کار شما و ما را کاملا دگرگون خواهد کرد.»

«تنها کمی بدگمانی برای درک اختلال پیش رو و پرسیدن این سوال که آیا می خواهید اخلال گر باشید یا دچار اختلال شوید در این جهان بد به نظر نمی رسد.»

میزگردهای هدف دار

چالش ها و فرصت های مطرح شده از سوی «صنعت ۴٫۰» و شاخه های توسعه ای بیشمار مرتبط با آنها موضوع میزگردهای هدف دار و ارائه های سخنرانان برجسته در اجلاس سران شامل افراد زیر بود:

  • ویرژین کاوالی، از شرکت Air Liquide( دیجیتالی شدن و ارتباط بیشتر با مشتریان )
  • چت رشاماوالا، از شرکت  Anova( راه حال های اینترنت اشیاء صنعتی )
  • ویلسن دنگ، از شرکت  Arcstone and SIMCO( صنعت ۰- تغییر عملیاتی ریشه ای )
  • توماس هاینزرلینگ، از شرکت  Linde plc( مکانیزه و اتوماتیک کردن کارخانجات )
  • سریدار سوکاد، از شرکت  EON Reality Pte( واقعیت مجازی )

بخش پایانی این مراسم به عرضه و تقاضای گاز در آینده اختصاص دارد که در بعد از ظهر برگزار شده و به زنجیره های تامین گازهای صنعتی در آینده، پویایی های موجود در بازارهای منطقه آسیا-اقیانوسیه و آنچه که باید از آینده انتظار داشت رسیدگی می کند. این مراسم با یک سخنرانی در مورد تله ماتیک( فناوری ارسال، دریافت و ذخیره‌سازی اطلاعات از طریق دستگاه‌های ارتباط از راه دور برای کنترل مؤثر اشیاء از راه دور )و تاثیر فناوری های جدید بر درک ما از توزیع و ناوگان حمل و نقل به پایان می رسد.

ترجمه: دایان گاز

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *