هلیم دایان

هلیوم و کرونا

رنرژن: بازار هلیوم همچنان با کمبود موجودی روبروست.

رنرژن،[۱] تولیدکننده‌ی LNG و گاز هلیوم، معتقد است که ویروس کرونا در میان مدت باعث افزایش تقاضا برای گاز هلیوم خواهد شد، چرا که بیمارستان‌ها با افزایش تجهیزات مصرف‌کننده‌ی هلیوم برای پاندمی‌های آینده آماده می‌شوند.

این شرکت مستقر در آفریقای جنوبی می‌گوید شیوع ویروس کرونا در کنار کاهش منابع از سوی سازمان مدیریت اراضی[۲] ( BLM )در آینده‌ی نزدیک «فشار قابل توجهی» بر وضعیت عرضه‌ی هلیوم وارد خواهد کرد.

رنرژن توضیح می‌دهد که: «وضعیت اقتصاد کلان جهانی در حال تغییر است و بازار هلیوم همچنان از کمبود موجودی رنج می‌برد. در حالی که تداوم کاهش قیمت نفت این وضعیت را تشدید کرده است، کمبود موجودی به احتمال زیاد و از طریق به‌ تأخیرانداختن تصمیمات سرمایه‌ای بسیار مهم بر پروژه‌های بزرگ‌ آتی گاز طبیعی مایع و گاز هلیوم از منظر مالی اثر خواهد گذاشت.»

«در حال حاضر انتظار نمی‌رود که تقاضا هم راستا با کاهش کمبود موجودی هلیوم کاهش یابد. ما معتقدیم که در میان‌مدت بسیاری از کشورها در واکنش به پاندمی جاری آمادگی خود را در برابر پاندمی‌های آینده با کمک امکانات پزشکی بیشتر افزایش خواهند داد.»

«در نتیجه، بخش‌های آنکولوژی و دستگاه‌های MRI افزایش خواهند یافت که باعث تقاضای بیشتر برای هلیوم خواهد شد.»

به گفته‌ی رنرژن، تأثیر ویروس کرونا بر اقتصاد آفریقای جنوبی و ساختار قیمت‌دهی داخلی گاز طبیعی مایع در آینده هنوز مشخص نیست.

رنرژن می‌گوید: «اما، با توجه به اینکه آفریقای جنوبی واردکننده‌ی اصلی نفت خام و سوخت‌های مایع است، تأثیر قیمت پایین‌تر نفت با کاهش ارزش پول جبران شده است.»

«به احتمال زیاد زنجیره‌ی تأمین تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و اگر کشورها و سازمان‌ها برنامه‌ی مؤثری برای مقابله با این بحران بی‌سابقه نداشته باشند، مشکل احتمالاً تشدید خواهد شد.»

در نهایت بازار گاز به عوامل مختلفی بستگی دارد که شرایط محیطی یکی از آنهاست ولی مهمترین آن عرضه و تقاضای گاز می باشد .

ترجمه : دایان گاز


[۱] Renergen 

[۲] Bureau of Land Management

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *