هلیوم

هلیوم

“Big Star Energy” قرارداد لیزینگ معدن کاوی در منطقه Enterprise را قطعی کرد.

“Big Star Energy Ltd” اولین قرارداد لیزینگ صنعت نفت و گاز خود در منطقه‌ای که معدن احتمالی هلیوم در آمریکا است را به دست آورد.

این منطقه به عنوان بخشی از برنامه در دست اجرای ایجاد معدن‌کاوی این شرکت شناخته شده است که معادن احتمالی سرشار از هلیوم در منطقه ایالات کوهستانی آمریکای شمالی را هدف قرار می دهد.

معدن احتمالی Enterprise در ناحیه ایالات چهار گوشه واقع شده است که مرتفع بوده و در ۱۵ مایلی میدانی قرار دارد که هلیوم را با غلظت ۵ تا ۱۰ درصد تولید می‌کرده است.

لیزینگ اولیه شامل ۱۸۰۰ هکتار ناخالص طی یک دوره اولیه ۵ ساله است و گزینه‌ای برای تمدید آن برای ۵ سال دیگر وجود دارد و حق امتیاز آن ۱۲/۵% است. ۱۰۰% سهم کاری در قرارداد لیزینگ بهBig Star Energy  تعلق داشته و اپراتور قرارداد نیز همین شرکت است.

این لیزینگ اولین فقره در یک مجموعه لیزینگ‌های نفت و گاز “Big Star Energy” است که در جهت هدف این شرکت برای دستیابی به ۵۰۰۰ هکتار است. این شرکت در پی آن است که بقیه امتیازات  معدنی در معدن احتمالی Enterprise را با همان شرایط لیزینگ نماید.

جوآن کندریک، مدیر عامل Big Star Energy گفت: «خاک ایالات متحده مکانی است مناسب برای اکتشاف هلیوم با سابقه طولانی در تولید هلیوم غلظت بالا که به دهه ۱۹۲۰ باز می گردد و دارای زنجیره تأمین و بازاریابی کاملاً توسعه یافته‌ای است.»

«کشف هلیوم در منطقه ایالات کوهستانی به طور بالقوه می تواند ظرف شش ماه با استفاده از فناوری ماژولار و پیش ساخته به تولید برسد.»

برنامه ایجاد معادن احتمالی هلیوم

Big Star یک برنامه ایجاد معادن احتمالی هلیوم در منطقه ایالات کوهستانی در ایالات متحده آمریکا در دست اجرا دارد. این منطقه از سابقه تولید هلیوم برخوردار است و آزمایش‌های انجام شده روی چاه‌ها تأیید کننده غلظت بالای هلیوم بین ۲-۱۰٪ در جریان گاز خام در سطح مخازن متعدد است.

برنامه فنی در Enterprise و معادن احتمالی اطراف آن به شدت دنبال می‌شود که از جمله دربردارنده پردازش مجدد داده‌های مغناطیسی هوائی و گرانشی و نیز یک پیمایش ژئوشیمیایی درون میدانی است.

Big Star Energy” قصد دارد تا سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ معادن احتمالی متعددی را برای حفاری آماده کند.

ترجمه: دایان گاز

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *