گاز اکسیژن

گاز اکسیژن

محققان دانشگاه آکسفورد موفق به ساخت سیستم فوق سریعی شده اند که تشخیص گاز اکسیژن در مایعات و گازها را بسیار راحت و سریع کرده اند.

این سیستم می تواند در ساخت سنسورهای نوری برای اندازه گیری های اکسیژن در کاربردهای پزشکی، زیست پزشکی یا صنعتی استفاده شود، که سریع تر و قوی تر از سنسورهای فعلی است.

سنسورهای اکسیژن نوری به اندازه گیری نور ناشی از یک رنگ لومینسانس بستگی دارند وقتی که با اکسیژن ارتباط برقرار می کنند. سیستم سنجش اکسیژن توسعه یافته توسط دانشگاه ترکیبی از یک پلیمر اکریلات زیست سازگار، نانومواد کربن و یک فلز متالورژیک تجاری است. ترکیب نانومواد کربن یک پاسخ سریع زمانی ( کمتر از ۱۰۰ میلی ثانیه ) را تولید می کند، حتی زمانی که ضریب ماتریس حساسیت برای افزایش قابلیت اطمینان آن افزایش می یابد. سازگاری بیولوژیکی پلیمر مورد استفاده در این سیستم، استفاده از این سیستم را به برنامه های پزشکی گسترش می دهد.

نوآوری دانشگاه آکسفورد یک پرونده ثبت اختراع را در این فن آوری ایجاد کرده و آنها می خواهند با شرکای بالقوه ای که در توسعه آن برای برنامه های کاربردی زیست پزشکی یا صنعتی استفاده می شود همکاری نمایند.

 

دایان گاز

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *