ایرلیکویید

ایرلیکویید سه برنده‌اش برای چالش علمی سال ۲۰۱۸ را مشخص کرده است.

شرکت تایر وان از تیم‌های تحقیقاتی، استارت‌آپ‌ها و مؤسسات خصوصی یا دولتی ۳۴ کشور مختلف، ۱۳۲ پروپوزال با هدف بهبود کیفیت هوا و مبارزه با تغییرات آب و هوایی با استفاده از مولکول‌های کوچک حیاتی، مثل اکسیژن، نیتروژن، هیدروژن و دی‌اکسید کربن، دریافت کرد.

به هر سه برنده برای توسعه پروپوزال‌های علمی‌شان و تبدیل آن‌ به تکنولوژی‌های آماده ارائه به بازار، یک بورس ۵۰۰۰۰ یورویی ( ۵۷۰۰۰ دلار ) داده شد و هر یک از آن‌ها یک قراداد مشارکت با ایر لیکویید امضاء کردند که به آن‌ها امکان دریافت ۵/۱ میلیون یورو سرمایه می‌دهد که بین سه پروژه تقسیم می شود.

برنده ها در هر زمینه به شرح زیر هستند:

  • CO2 ,H2 کمتر – چه طور تولید ارزان قیمت داشته باشیم و در عین حال پخش گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهیم؟

 

خوزه مانوئل سر آلفارو از مؤسسه تکنولوژی شیمیایی در اسپانیا ( یک مرکز تحقیقاتی مشترک که توسط دانشگاه پلی‌تکنیک والنسیا و مرکز تحقیقات ملی ایجاد شد )‌.

تمرکز این مشارکت بر رشد و توسعه فرآیند جدیدی خواهد بود که با استفاده از یک راکتور غشایی و در یک مرحله H2 خالص تولید می‌کند.

  • H2 در راه است – چه طور در فرآیندهای صنعتی مبتنی بر سوخت فسیلی برای اجتناب از پخش گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌های هوا از هیدروژن استفاده کنیم؟

 

کریستوف کوپرت از ETH زوریخ در سوییس.

این همکاری بر رشد و تکامل کاتالیزورهایی تمرکز خواهد کرد که مقرون به صرفه هستند و برای تولید متانول از H2 و CO2 استفاده می‌شوند.

  • از تولید به مصرف پایدار -آیا می‌توان به شکلی مقرون به صرفه، سالم و پایدار نیازهای غذایی ۶/۷ بیلیون نفر را برآورده کرد؟

 

ونبیا شن از دانشگاه کشاورزی نانجینگ در چین.

این مشارکت بر استفاده از آب غنی شده با H2 در کشاورزی تمرکز خواهد کرد تا مصرف کودها و آفت‌کش‌ها را کاهش دهد.

فرانسوا دارشیس معاون رئیس ارشد و عضو کمیته اجرایی گروه ایرلیکویید که بر نوآوری‌ها نظارت می‌کند گفت: «این چالش علمی همکاری گروه را با جامعه علمی بین‌المللی ( دانشگاه‌ها، مؤسسات تکنولوژی، آزمایشگاه‌ها ) تقویت می‌کند.»

«این چالش به خوبی رویکرد باز گروه نسبت به نوع‌آوری را شرح می‌دهد و ما را قادر می‌سازد تا به توسعه دانش‌مان در زمینه مولکول‌های کوچک حیاتی، با هدف خلق راه‌ حل‌های جدید برای کاهش رد پای کربن و اشاره به چالش‌های اصلی که جامعه با آن مواجه است، ادامه دهیم.»

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *