هلیوم مایع

هلیوم مایع

 

آقای «فیل کورن بلوف»، رئیس «شرکت مشاوره در هلیوم کورن بلوف» و عضو هیأت مشاوره مجله اینترنتی “Gasworld” در آمریکا، قبل از ساعت ۷ بعد از ظهر روز ۱۷ ماه جولای فاش کرد که مزایده هلیوم مایع خام برای سال ۲۰۱۹ که اداره مدیریت اراضی ایالات متحده آمریکا (BLM) میلادی قرار بود در تاریخ ۱۸ جولای برگزار کند، لغو شد.

این مزایده ( هلیوم مایع خام ) به دلیل شکایت شرکت “Weil” و گرفتن قرار منع از دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده شعبه مناطق شمالی تگزاس و شهر “Amarillo” در بعد از ظهر همان روز، لغو شد.

متأسفانه به دلیل لغو دیر وقت این مزایده، بسیاری از شرکت‌کنندگان در آن به شهر “Amarillo” رسیده بودند و بسیاری نیز در راه رسیدن به این شهر بودند.

شرکت “Weil” که در مزایده و حراج منابع طبیعی سال گذاشته BLM هلیوم مایع خام خریداری کرده بود، در تاریخ ۱۱ جولای به دلیل نارضایتی از نحوه تقسیم هلیوم خام از سمت BLM میان شرکت‌های متعدد دارای سهم از ذخایر هلیوم، از این شرکت شکایت کرد.

عنوان‌های اصلی مشکلات شرکت Weil را به شرح زیر می‌توان بیان کرد :

  • شرکت Weil مدعی است روش تخصیص منابع هلیوم مایع خام شرکت BLM به شرکت‌های که سهم های متوسطی از ذخایر آن را خریداری کرده‌اند، منصفانه نیست. زیرا با این مقادیر واگذار شده امکان استفاده تجاری از هلیوم وجود ندارد.
  • شرکت Weil مدعی است که شیوه و فرآیند به کار گرفته شده از سمت شرکت BLM برای واگذاری هلیوم با قوانین دولت آمریکا همخوانی ندارد.
  • شرکت Weil مدعی است که شرکت BLM باید در شیوه تخصیص هلیوم مایع خام خود تجدید نظر کند تا هلیوم بیشتری را به شرکت‌هایی که سهم کمتری از ذخایر آن شرکت را دارند، واگذار کند.
  • در آخر، شرکت Weil مدعی است که مزایده سال ۲۰۱۹ میلادی شرکت BLM تا زمانی که سیاست‌های واگذاری هلیوم خام این شرکت شفاف نشده‌اند، برگزار نشود.

بر طبق ادعا‌های خلاصه شده بالا، شرکت Weil موفق شد که به صورت قانونی از برگزاری این مزایده در بعد از ظهر روز ۱۷ جولای جلوگیری کند. شایعه لغو شدن این مزایده در عصر همان روز در همه جا پخش شد و در نهایت شرکت BLM این موضوع را در ساعت ۷ رسماً اعلام کرد.

نویسنده این گزارش این تصور را داد که شرکت BLM این مزایده را برای روز دیگری دوباره برنامه‌ریزی خواهد کرد اما اهداف آینده این شرکت در زمان نوشتن این خبر مشخص نیست.

ترجمه : دایان گاز

منبع GAS WORLD 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *