گاز صنعتی

عربستان سعودی به شرکت “ایر پروداکتز”  ( Air products )جواز سرمایه گذاری برای احداث مرکز تکنولوژی گاز صنعتی در این کشور را می‌دهد

آقای صیفی قاسمی، رئیس و مدیر عامل شرکت آمریکایی “ایر پروداکتز” ( Air products )، در منتخبی از مدیر عاملان برای شرکت در مجمع آمریکایی-سعودی مدیران، قرار داشت که در روز سه شنبه و تحت حمایت و پشتیبانی ولیعهد سعودی، محمد بن سلمان برگزار شد.

طی این مجمع، آقای ابراهیم بن عبد الرحمان رئیس سازمان سرمایه گذاری عربستان سعودی، مجوز سرمایه گذاری را به شرکت “ایر پروداکتز” واگذار کرد که قبل از این مراسم، خبر از احداث مرکز تکنولوژی گاز صنعتی در پارک علمی دهاران نیز داده بودند.

شرکت “ایر پروداکتز” مرکز تکنولوژی در عربستان خواهد ساخت

خبری که در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام شد، حاکی از آن استکه مرکزی برای شرکت “تیر وان” در عربستان سعودی احداث می‌گردد تا تکنولوژی تخصصی لازم برای گازهای صنعتی را فراهم کند و همچنین فرآیندهای امنیتی، صرفه جویی در انرژی، اطمینان بخشی در صنعت و هوش عملیاتی را بهبود بخشد تا در زمان احتیاج، از فرصت‌های پیش آمده در حوزه گازهای صنعتی در کشور عربستان و در خاورمیانه، حمایت کند.

انتظار می‌رود که مرکز جدید تکنولوژی گازهای صنعتی شرکت “ایر پروداکتز”، تحت تفاهم نامه با شرکت “DTV”، در سال ۲۰۱۹ میلادی تکمیل شود تا به رشد و پرورش پروژه‌ها و استعدادهای بومی در حوزه گازهای صنعتی، کمک کند.

در بیانیه خود، شرکت “ایر پروداکتز” اعلام کرد که در برنامه سرمایه گذاری استراتژیک آن‌ها در کشور عربستان سعودی، اجرای پروژه‌های مجتمعی نیز وجود دارد که مثالی از این پروژه‌ها، همکاری آن‌ها با هلدینگ “ACWA” برای احداث بزرگترین مجتمع گاز صنعتی دنیا در بندر “جیزان” است که پس از پایان، در اختیار پالایشگاه شرکت “آرامکو سعودی” قرار خواهد گرفت. این مجتمع که در پایان سال مالی ۲۰۱۹ شرکت فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، روزانه توان ذخیره سازی ۷۵ هزار تن متریک گاز اکسیژن (O2) و گاز نیتروژن (N2) را دارد.

 

ترجمه : دایان گاز

منبع : gas world

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *