تولید گازهلیوم

آیا تولید گازهلیوم در منزل امکان پذیر است؟

 اگر در صرف هزینه و پول برای تولید گازهلیوم مشکلی نباشد، شما نیازمند تجهیزات خاصی برای عملیات تولید هلیوم در منزل می باشید. در اتمسفر وجود هلیوم با مقدار کم ثابت شده است. شما می توانید با فشرده سازی و خنک سازی هوا این عملیات را انجام دهید. برای شروع، مقداری هوا داشته باشید و اقدام به خنک سازی و فشرده سازی آن نمایید.

به موازات افزایش فشار و کاهش درجه ی حرارت، برخی از گاز ها شروع به تغییر از حالت گاز به مایع می کنند. در این تغییر عنصر آب مقام اول را دارد، سپس عنصر دی اکسید کربن سپس نیتروژن و اکسیژن ( تقریبا در ۷۸درجه ی کلوین اگر اتمسفر شما هنوز ۱ اتمسفر باشد) و بعد عنصر آرگون چنانکه شما به صفر مطلق نزدیک شده باشید. در اتمسفر ۱ نقطه­ی جوش هلیوم  ۴٫۲ کلوین میباشد . اگر فشار بیشتر شود سپس هلیوم به صورت مایع در دمای بالاتر بوجود می آید.
شما حتما به راهی برای جداسازی مایع از گاز نیاز خواهید داشت. اگر هزینه عملیات برای شما مشکل است،  گاز مورد نظر خود را از دایان گاز خرید نمایید.

7 دیدگاه در تولید گازهلیوم در منزل
  1. سلام
    رنگ استاندارد سیلندر گاز هلیوم چیست؟

    • رنگ استاندارد گاز هلیوم قهوه ای کم رنگ می باشد. برخی از شرکت ها سیلندر هلیوم را با رنگ طوسی و گلویی قهوه ای ارائه می نمایند. جهت اطلاع از رنگ استاندارد سیلندرها اینجا کلیک نمایید.

    • رنگ استاندارد سیلندر گاز هلیوم قهوه ای است

  2. چگونگی تهیه گاز هلیوم از دایان گاز رو لطفاً درج کنید،آدرس قیمت؟

    • گاز هلیوم مشابه الباقی گازهای به صورت معمول در انبار دایان گاز موجود می باشد. از اینرو جهت کسب اطلاعات بیشتر جهت دریافت قیمت و نحوه خرید با واحد فروش شرکت دایان گاز لطفا تماس حاصل فرمایید. در حال حاضر شرایط گاز هلیوم در شرایط پایداری نمی باشد به همین جهت قیمت و شرایط تحویل آن چندان با ثبات نمی باشد.

  3. قیمت یک سیلندر ۵۰ لیتری گاز هلیوم چقدر است ؟

    • در حال حاضر قیمت یک سیلندر ۵۰ لیتری گاز هلیوم گرید ۵/۰ با فشار ۲۰۰ بار حدود ۴،۴۰۰،۰۰۰ تومان می باشد. با توجه به اینکه قیمت کالاهای وارداتی بسته به قیمت ارز و بسیاری موراد دیگر به صورت به روز مشخص می گردد جهت کسب اطلاعات دقیق از قیمت روز محصولات، با واحد فروش شرکت دایان گاز تماس حاصل نمایید.


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *